System Wissinger. Niezależność i wygoda na całym świecie
Chcąc podróżować po świecie, korzystając ze swoich środków transportu, Michael Wissinger poprosił projektanta indywidualnego projektów zaawansowanych Bischoff + Scheck, aby zbudował mu pojazd, który wykorzysta autonomiczne produkty Mastervolt do pokrycia zapotrzebowania energii na pokładzie.
Wynikiem jest ciężarówka, która łączy w sobie wytrzymałość wymaganą do jazdy we wszystkich warunkach drogowych, oraz wszystkie domowe komforty, niezbędne do spędzenia około roku w podróży. Długie okresy autonomicznego zasilania w energię elektryczną mają decydujące znaczenie dla tak wysokiego komfortu, zwłaszcza podczas podróży do miejsc, w których rzadko dostępne podłączenie do sieci.
System Mastervolt zapewnia Michaelowi spokój nawet podczas największych przygód:
- Umożliwia autonomiczne zasilanie wszystkich urządzeń na pokładzie (DC i AC) z baterii
- Jest w stanie naładować akumulatory z silnika podczas jazdy, a także za pośrednictwem energii słonecznej.
- Oferuje autonomię nawet jednego tygodnia podczas słonecznych dni, bez jazdy (a tym samym naładowania baterii) w międzyczasie.
Zużycie Energii
Wybór systemu
Wymaganiem tego pojazdu jest, aby system był autonomiczny przez tydzień w czasie słonecznych dni. Średni dzienny pobór energii na poziomie 5 kWh i około 3 kWh wytwarzania energii słonecznej w słoneczny dzień oznacza, że wymagane jest 7 razy 5-3 = 2 kWh lub 14 kWh. Można to osiągnąć przy użyciu trzech akumulatorów MLI Ultra 24/5000, których całkowita pojemność wynosi 15 kWh. Akumulatory litowo-jonowe mogą być niemal w pełni wykorzystane (80%) przy każdym cyklu rozładowania, obniżenia żywotności akumulatorów, dlatego nie ma potrzeby instalowania nadmiernej pojemności. W bardzo pochmurne dni ten sam zestaw dostarczy autonomicznej mocy przez prawie trzy dni bez konieczności uruchamiania silnika.
Prawie wszystkie główne urządzenia na pokładzie są urządzeniami AC, wymagającymi użycia falownika. W celu zasilenia takiej kombinacji odbiorników w tym samym czasie zdecydowano instalację dwóch urządzeń Mass Combi 24 / 2600-60s z łącznym wyjściem falownika 5000 W. Przy użyciu kombinacji inwertera / ładowarki Mass Combi automatycznie dodano funkcję ładowania akumulatorów przez wtyczkę. Dwa główne źródła energii to alternator na silniku samochodu ciężarowego i cztery panele słoneczne na dachu. W celu zapewnienia prawidłowego ładowania akumulatorów litowo-jonowych, do alternatora użyto regulator ładowania Alpha Pro MB. Mastervolt nie miał w czasie budowy pojazdu regulatorów ładowania MPPT z paneli słonecznych, które obecnie posiada w swojej ofercie - teraz zostałyby wybrane do podłączenia paneli słonecznych.
Elementy systemu:
- 3 x Bateria Litowo-Jonowa MLI Ultra 24/5000
- 2 x Mass Combi 24/2600-60.
- 2 x DC Distribution 500.
- 1 x latching relay 500 A.
- 1 x Regulator ładowania do alternatora Alpha Pro MB
- 1 x Alternator Alpha 24/150 MB
- 1 x Panel sterowania MasterView Easy
- 1 x kabel zasilania brzegowego 16 A.
- 1 x gniazdo zasilania 16A/230V.
Schemat systemu zasilania dla ciężarówki
Komentarze
Napisz komentarz